Min mormor

 
Min älskade mormor var en riktig kreatör, hon målade och skapade en massa fina saker. Det hon gjorde sålde hon bland annat i en liten butik i Gamla stan. Jag kom i håg när jag var liten och följde med henne till butiken i Gamla stan, jag satt alltid på trappen utanför och mumsade på några karameller som jag hade fått. Jag sov ofta över hos henne på helgerna och älskade att vakna upp till doften av nykokt kaffe som kokades på gasspisen och till ljudet av TT-nyheterna som gick på radion.
 
Denna kaffekopp, som min mormor har målat, har sin hedersplats i vårt vitrinskåp som ett fint minne av henne.
 
 
Foto: Room Design Nenne
 
 


Namn

Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar


Kommentarer

svärmor säger:

Är det sant????? Dom är jättefina! Var rädd om
dom!
Kram!

Svar: Ja, visst är dom! =) Kram!
Nenne Fransson

[2012-09-15, 10:26:46]
Cattis säger:

Vilka underbara minnen
och koppen känner jag till efter alla år vi haft tillsammans

Kram
Cattis

[2012-09-18, 10:46:31]