Mindfulness

 
I går var jag på något som jag borde har varit på/gjort för flera år sedan... jag var på Mindfulness! Är ni stressade, utbrända eller har några andra negativa, fysiska stressymptomer så kan jag varmt rekommendera detta. Vilken positiv inverkan detta hade på mig, helt underbart!
 
Mindfulness - att landa i nuet är stresshantering
 
"Mindfulness är en uråldrig metod som kan hjälpa dig att hitta balans i livet. Med regelbunden övning kan detta bli ett sätt att minska stress och oro. Mindfulness tar fasta på ögonblicket. I översättning betyder mindfulness sinnesnärvaro eller medveten närvaro. Det är ursprungligen en meditationsmetod inom buddismen som har använts i tusentals år."
 
Vill du läsa mer så klicka in här hos Vårdguiden.
 
 
Foto: Lånat från Nova Harmoni
 


Namn

Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar


Kommentarer

svärmor säger:

Underbart att du hittat mindfulness. Jag har själv
prövat på det, och det är faktiskt underbart. Gör
det ofta och du känner dig bättre.
Kram!

Svar: Ja det är superskönt! =) Kram
Nenne Fransson

[2012-10-13, 08:51:54]
Cattis säger:

Låter underbart

Puss
Cattis

[2012-10-17, 14:47:23]