Julromantiker

 
Här om dagen dök det ner lite julstämning i brevlådan, julromantiker som jag är så blev det en mysdag med kaffe och julinspiration. Jag älskar tiden före jul, då kan man mysa med glögg och pepparkakor i familj och vänners sällskap. Pynta julfint här hemma, planera inköp, baka osv. allt utan stress.
 
Kvällen innan när man avnjuter årets första skinkmacka med ett glas julmust till och en tänd brasa, ja då blir jag som barn på nytt! Kvällen innan är på något vis bättre än självaste julafton, stämningen ligger i luften samtidigt som ett härligt lugn infinner sig, det är väl antagligen det som kallas för julfrid.
 
Lite tidigt kanske att redan nu drömma sig bort vi har ju lite annat att fira innan som allhelgonahelg och Lucia. Så nu ska jag njuta av hösten och dess vackra färger och ta en promenad med min lilla fyrbenta vän Freja.
 
Ha det gott, kram!

 
 
Foto: Room Design Nenne
 
 


Namn

Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar


Kommentarer