Tänd ett ljus...

 
I kväll tänder hela Sevgerige ett ljus för sina när och kära som har gått vidare, och så gör också vi. Det bästa man kan göra för att hedra sina kära är att forsätta att berätta om dem för familj och vänner. Minnas och åter minnas stunder, dofter och roliga händelser.
 
I kväll tänder jag ett ljus och skänker en speciell tanke till änglarna:
Mormor, morfar, morbror, Gammelfarfar, Robban och Lisbeth.
 
 
Bild lånad av Tidningen Isabellas, som låter oss veta att en av årets stora jultrender är naturmaterial som kottar och kvistar, och vi håller tummarna för härligt höstväder i helgen - då kanske det blir en tur i skogen! Kottar av alla slag, kvistar och mossa kan sedan förvandlas till vackra, naturliga adventsdekorationer.
 
 
 


Namn

Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar


Kommentarer

Cattis säger:

Det är en fin stämning att gå på kyrkogården och tända ljus och dricka kaffe.Känner alltid en rofylld stämning och jag vet min kära är med mig

Kram
Cattis

Svar: Ja, visst är det och visst är de med dig! Kramis
Nenne Fransson

[2012-11-04, 17:14:16]
Anonym säger:

Kul att just naturmaterial kommer in mer o mer i julen, gillar det själv mycket. Har precis fått färdigt en stjärna i lärkträd. Hittade hit via en annan blogg o gillade detjag såg o läste. Njut söndagen. Kramisar Tina

[2012-11-04, 19:23:16]
Tina säger:

Kul att naturmaterial kommer in i julen, gillar det själv mycket. Har precis gjort färdigt en stjärna i lärkträd som kommer bli fin nu till advent. Hittade hit via en annan bllogg o gillade det jag läste o såg. Njut söndagen. Kramisar Tina

Svar: Hej Tina! Vad roligt att du hittade hit och att du lämnade en kommentar! Vad fint det låter med en stjärna i lärkträd. Har själv funderat på att göra en stjärna av lite pinnar, gärna med lite mossa på. Vi får se vad det blir...ha en bra vecka! Kram
Nenne Fransson

[2012-11-04, 19:27:04]
http://home2tiny.blogspot.se