En liten insats

 
Man kanske kan tycka att en inredningsblogg kan verka ytlig. Men bara för att man frossar i ytliga och vackra föremål, så behöver det inte utesluta att man värnar om de som faktiskt skulle vara fullt nöjd med en madrass på golvet bara de hade tak över huvudet.
 
Ni som har följt bloggen en längre tid vet att mitt hjärta klappar för de som är hemlös. Stockholm har blivit ett högkvarter för hemlösa och tiggare. Allt fler tvingas ligga ute i kylan och frysa utan varken mat eller trygghet. I år ska jag vara med i projektet "Jul i gemenskap" och baka till våra hemlösa, så att det också kan få fira en värdig jul. Det är en liten insats men dock bättre än inget. Vill du också vara med att göra något? Besök då sidorna här nedan så ser du vad just du kan göra för att hjälpa till.
 
"Jul i gemenskap" är ett arrangemang för att erbjuda människor i Stockholm en värdigt julfirande. Bakom arrangemanget står Ny Gemenskap, Immanuelskyrkan, Hela Människan, Svenska kyrkan, Frälsnings armén, Stockholms Stadsmission, Volontärbyrån m.m.
 
"Jul i gemenskap"
Volontärbyrån
Stockholms hemlösa
 
"Jag önskar att alla hemlösa har en egen skyddsängel som värmer och vakar över dem."
 
 
Foto: Lånad från nätet.
 
 
 
 


Namn

Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar


Kommentarer

Cattis säger:

För att göra en liten insats så behövs ett stor hjärta och det är vad du har min vän

Pussar!!

Svar: Gud så gulligt skrivet av dej, tack det samma! Puss
Nenne Fransson

[2012-11-20, 14:07:36]
Cattis säger:

Tyckte själv att det var väldigt poetiskt.Det bara dök upp i huvuvet :-)

[2012-11-21, 12:59:43]