Badrumstrend 2012


Jag har fått i uppdrag att ta fram 4 st. stilpaket för ett jätte stort ombyggnadsprojekt (stambyte) i Sundbyberg. vilket gör att, trendspaning vad gäller badrum och kök, blir mitt fokus ett tag framöver.

Vart vänder vindarna då, vilket håll blåser det åt?
Jo, min kära läsare...terrakotta är tillbaks igen!

Nu strävar vi helt enkelt åt varma jordiga färger. Svart och vitt är stilsäkra klassiker, men i höst väljer vi även varma chokladbruna toner med accenter i lagunturkost eller puderrosa. Även ostrongrått med inslag av antracit och purpur. Även guldkranar och mosaik i guldiga varma toner är hett.

Men nu är det ju inte ett badrum jag ska välja en stil till, utan det är ca: 250-300 badrum. Dessutom är det hyresrätter så ett långsiktigt och hållbart tänkande är prio ett, men det ska dock kännas spännande och modernt.

Så, terrakottaplattan som ger en känsla av att man befinner sig någonstans i södra Frankrike, kanske jag får lägga åt sidan. Även purpur färgen skulle nog inte funka i en hyresrätt. Men vi får se något spännande blir det i varje fall.

Min spaning och samling av inspiration fortsätter...




Färgkarta för 2012 i badrum:




Foto: Badrumstrender.





Namn

Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar


Kommentarer

Niklas säger:

Jag tror att du är rätt på det med din trendspaning! Varma färger börjar man se mer och mer av.

[2012-05-21, 09:59:51]
http://www.northernliving.se