Turunc


Hej på er,
Nu är vi hemkomna från Turunc, vilken underbar semester vi har haft! =) Om ni vill se något annorlunda, vacker natur, god mat och ett underbart hotell så kan jag rekommendera Turunc en liten fiskeby i södra Turkiet.


Från flygplatsen får man åka buss i nästan tre timmar för att komma till hotellet. Bussen åker högt upp bland bergen där utsikten är oslagbar. Jag var livrädd för bussresan men chaffören körde så bra så det var inga problem.





Hotell Turunc, hotellet ligger så vackert inbäddat bland bergen och pinjeträden.











Ser ni vindruvsklasarna som hänger över poolbaren och som ger en behaglig skuggplats.









Vattenlekar & chill vid polkanten...













Båttur till Maramris.
Maramris är en större stad och vi upplevde det mycket mer stressigt än Turunc.













Markand i Turunc











Shoping i den lilla staden Turunc. Favoritbutiken väskor! =) Vi köpte så många väskor av mannen som ägde butiken så han bjöd oss på vin på kvällen i butiken. Det skulle aldrig förekomma här i Sverige, det är det som är charmen med andra kulturer. Vi har mycket att lära av varnadra! Eftersom att jag var dagens första kund så tog han pengarna och kastade dem på golvet i butiken, vilket skulle betyda en "lyckad dag för affärer".







Affärsinnehavaren, avslappnad med ett glas vin i handen...





Svalkande drinkar i Corner bar i den lilla staden Turunc.








Och till sist lite vackra bilder på våra barn...

Min dotter, sval, nordisk skönhet.







Min guddotter/systerdotter, mörk, exotisk skönhet.







Min coola, hockeyproffsen systerson.





Kärlek...
Darlingen & jag! <3



Oj, det finns så mycket mer och visa men det får ni uppleva själva om ni åker dit. ; )

Nu tar bloggen åter en paus i en vecka, för nu väntar en resa till vårt älskade Öland och till svärmor och Bo.
Kram










 
 


Namn

Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar


Kommentarer

svärmor säger:

Underbara bilder, och hjärtligt välkomna!

Svar: Tack! <3
Nenne Fransson

[2012-07-04, 21:24:51]