Sakletare

 
"Allt går att använda" som pippi Långstrump sa när hon var ute och letade saker. Astrid Lindgren var verkligen före sin tid när hon kom på uttrycket "sakletare". För hur många är inte vi som älskar att hitta fina saker som har lite patina och som vi kan återanvända.

En gammal stege kan användas som betjänt till dina kuddar när det är dags att sova.
 
 
 
Eller en gammal tegelpanna som får tjäna som en enkel ljushållare.
 
 
Ja, med lite fantasi går det mesta att använda till något helt annat. Nja, kanske inte allt då da...Pippi hittade ju en farbror ligga och sova i gräset och använde honom som sin söta, lilla kanin. Ha ha, där går nog min gräns!
 
Ha det gott, kram!
 
 
 
 
 


Namn

Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar


Kommentarer

svärmor säger:

Fina tegelpannor! Var har jag sett dem förut?
Var det inte på ett gammalt tak på Öland? Du är
fantastisk!

Svar: Hi hi, helt rätt! Fast jag har har inte gjort det jag ska göra med den än. Tack! =)
Nenne Fransson

[2012-07-24, 11:12:08]
Cattis säger:

men det kanske är bra att ha en lite gubbe hemme hi hi

Puss
Cattis

Svar: Jo, men jag har ju redan en! = ) Puss
Nenne Fransson

[2012-07-24, 13:27:29]