Hopplöst förälskad


Hej på er, hur har ni det i regnet? Själva har vi haft det underbart på Öland och på gården, där sken solen för det mesta. Det är alltid lika skönt när vi åker över bron och får uppleva den fantastiska natur som Öland har att erbjuda. Jag är hopplöst förälskad i denna ö och jag vet att jag tjatar varje gång jag skriver om Öland här på bloggen...men har ni inte varit där så åk dit!

I år hjälpte Darlingen till med att lägga tak på svinhuset. Det blev så sött må ni tro! Vi hann också med att besöka Böda marknad, loppisar, inredningsbutiker och några hamnkrogar. Direkt när man lämnar ön och kommer hem och tittar på bilderna så längtar man tillbaks på en gång, suck!

Nu tänkte jag bombadera er med en massa bilder! ; )

"Storstugan"



Här planeras det för taket.



Och vad hittade vi där, jo ett fågelbo! Bo fick försiktigt flytta boet till andra delen av ladan men dessvärre tror vi inte att fågeln hittade dit.



Då var det dax att börja med taket, visst är min Darling fin! =)



Ha ha, här vet jag faktiskt inte vad min Darling och Bo gör, kanske en uppvärmining inför bygget. Vad tror ni?



Japp, då var bygget i gång!



Här vilar inga halta löss! ; )





Svärmor målar gladeligen vindskivor för fulla muggar.

 
Vår lilla älskade Freja bevakar allt från sin plats i gröngräset, samtidgit som hon tuggar lite förstrött på sin pinne.
 
 
Så var det dax för först plåtskivan.
 


Och för vindskivorna...Bo myntade ett sånt härligt uttryck " Vi ses på nocken"! Och det gjorde de titt som tätt, "sågs på nocken". = )



Slutligen kom dagen då taket låg så fint på sin plats! Här står Darlingen och Bo stolta och en aning trötta.
 


Så svärmor och jag ordnade med en liten taklagsfest...



Jag älskar detaljer, här kommer lite detaljbilder från gården.





 
 
 
 
 
 
 
Oups, där slank visst en drink in i bilden! ; )
 
 
Lite hamnbilder från Byxelkrok.
 


 
 
 
 
Slutligen får vi tacka söta svärmor & Bo för en fin sommar 2012, vi "ses (nästa år) på nocken"! ; )

 
 
 


Namn

Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar


Kommentarer

Anonym säger:

Kära barn! Vilka fina bilder!!!! Tack för all hjälp och
härlig samvaro. Vi saknar er! Vädret är fortfarande
lika vackert som på dina bilder. Så välkomna till-
baka. Det verkar som om vädret är bäst här.
Vi ses på nocken!
Kram från oss!

[2012-07-16, 09:37:08]