Smultrångården, livet & smakerna

 
Har länge fluktat på en inspirerande bakbok till mej själv för att sätta i gång mitt baksug. Så nu äntligen (!) har jag tagit mej tid att beställa hem en härlig bakbok från Smultrångården.
 
"Att bo på en Smultrongård är fantastiskt kul. Kanske är det därför vi har så många besökare – glädje smittar ju! I en tid när allt snurrar snabbare och snabbare vill vi att våra besökare skall känna lugn och harmoni och få en massa positiv energi. Kanske är det huset från tidigt 1700-tal som skapar den känslan, eller doften från nybakat bröd. Det viktigaste för oss är att förmedla en känsla till dig, och därför har vi har fyllt boken med härliga bilder på mat, inredning, mysiga miljöer och smaskiga recept, inte bara från caféet utan även andra favoritrecept som följt genom åren. Jag hoppas att du skall känna doften av hembakt och den glädje och harmoni vårt hus och trädgård bjuder på! Själv får jag mängder av inspiration och energi från Vence, en liten bergsby i Frankrike. Vi har valt att ha ett kapitel med därifrån också. Häng med på en tur i vår Smultrongård. Vill du sitta på en stol i bersån, eller kanske sjunka ner framför den varma brasan? Eller kanske på med förklädet direkt och börja i köket?" Eva Eriksson
 
 
 
 
Finns att beställa på deras blogg Smultrongården eller på Adlibris.
 
 
 


Namn

Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar


Kommentarer

Emma säger:

Vilken härlig blogg du har! Upptäckte den för ett tag sen och jag har plöjt igenom alla dina inlägg :)

Jag läste att du är certifierad inredare och därför undrar jag om du skulle kunna hjälpa mig genom att svara på några frågor. Min dröm har länge varit att arbeta med inredning och nu har jag äntligen tagit tag i det och börjat leta utbildningar. Har kikat på inredningskurser.se där man kan läsa till certifierad inredare på distans. Vet du någonting om dem? Kan man vara säker på att utbildningen är bra om den innebär en certifiering?

Hade blivit jätteglad om du ville svara :)
Emma

Svar: Hej Emma! Vad roligt att du har hittat hit och uppskattar bloggen! =) Visst är det härligt när man äntligen tar tag i saker man länge velat göra. Jag gick Inredningsskolan (www.inredningsskolan.se) som är en distansutbildning. Den finns i Umeå, Stockholm och Göteborg. Den kan jag varmt rekommendera, en mycket bra och bred grund att börja med. Lärare är inredningsarkitekt, hon är både trevlig och proffsig. Vill du veta mer om den utbildningen så gå in och läs på deras hemsida. Lycka till med både utbildning och arbete inom inredning! Kram
Nenne Fransson

[2012-08-23, 15:29:39]
Emma säger:

Tack för hjälpen!
Ju mer jag kollar runt på nätet ju mer inser jag att det är den utbildningen som du gått som är mest populär. Har bestämt mig för att det är den jag vill gå så nu är det väl bara att börja spara :)

[2012-08-23, 21:19:11]