Manlig inredning


Hej på er!

Jag fick en förfrågan om hur man kan inreda till en man runt 25-30 års åldern och gav henne lite tips.
Då slog det mej att jag måste naturligtvis dela med mej av tipsen till er också.


Så mitt svar löd:

En stil som är väldigt trendig och som man även kan få till personligt är "industrilooken".
Här nedan hittar ni en inspirationsbild som ni kan utgå ifrån vad gäller färger. Som ni ser så går alla bruna nyanser till gråa nyanser jätte bra i hop. Här har man även brutit av med turkosblåa nyanser vilket jag tycker är väldigt snyggt. Lägg även märke till hur de "hårda" rostiga skåpen mjuknar upp med textilerna, lite som yin och yang.





På väggarn skulle jag rekommendera bruten vit färg tex. sthlm´s vitt, i alla rum.
Kanske lite tråkigt men det är bättre att ha något enhetligt i alla rum som "binder i hop" lgh än att dutta med olika tapeter i rummen, speciellt då han inte exakt vet hur han vill ha det.
Det finns tapeter som ser ut som rå betong, se bilden nedan. Det kan man även ha om man vill få till "industrilooken" ännu mer, dock inte i hela lgh endast någon vägg räcker.




Glöm inte att använda er av mycket textiler, som kuddar, filtar och mattor osv.

Vad gäller belysning så se till att det finns belysning på olika nivåer, allt i från allmänbelysning (taklampa), punktbelysning (tex ovanför ett matbord, läslampa osv.) till mysbelysning tex i fönster, på någon byrå osv.
För mer inspiration av industrilooken så kan ni besöka Christopher Cushingham blogg http://cushdesignstudio.blogspot.com/ han är en känd inredningsdesigner verksam i New York och LA.

Gå in och kolla på hans portfolio och se bland annat hur han lyser upp på olika höjder och även nerifrån och upp, allt beroende på vad man vill belysa.

Och till sist... gå efter er magkänsla, den personlig inredningen är alltid den mest lyckade inredningen.





Namn

Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar


Kommentarer