Rapport från dagens studiebesök och kvällens utställning


Idag ha vi då äntligen besökt den omtalde hyresvärden som ligger i framkant vad gäller mycket.
Vilka inspiratörer! Personal som verkar brinna för sitt jobb och lokaler som är ljusa, fräscha och moderna.

Vi besökte bland annat deras bobutik som jag inspirerades väldigt mycket av. Det kändes inte som att komma in i en kommunal inrättning utan mer som en inspirerande inredning/tapet/köks/badrums butik, well done!

Här ser ni avdelningen för inredningsdetaljer som säljs i butiken.







Köksavdelningen...














Badrumsavdelningen...










Tapetavdelningen...




Ser att det var mycket som jag inte fick med på bild, men jag tror nog att ni får en bra uppfattning av hur det såg ut.


Utställning What´s future?

Efter studiebesöket när vi var åter på hemmaplan var det dags för en utställning i Gamla stan som bland annat min son medverkade i. Det vara alla elever i årskurs tre från Nacka media gymnasiet som arrangerade utställningen. Utställningen heter What´s future? Eleverna fick tolka framtiden på sitt eget kreativa sätt.
Så inspirerande och fantastiskt att se unga människor ha så begåvade och djupa tankar om framtiden.

Studera bilden och läs texten nedan...







Här ser ni projektet som min son Andreas var med att skapa...
Ni får läsa texten nedan för att förstå vad det går ut på.










Här ser ni sonen på bild, (han med vit t-shirt).




Efter utställningen så gick vi ut och tog ett glas vin/öl med Andreas och hans söta tjej Zanna.



Och efter detta blogginlägg när man väl har fått tid att summera dagens händelse så inser jag vad mycket roligt det finns att göra även om det kallas för jobb eller utbildning.
Bara man gör rätt saker som man brinner för, så sluta aldrig att drömma eller sträva efter dina drömmar!

Go´natt!















Namn

Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar


Kommentarer