Fredagsinlägg får gå i arkitekternas anda


Hur har ni det i regnet?
Själv har jag haft fullt upp med jobb, vilket passar alldeles utmärkt en regning dag som denna.

På fm hade jag ett möte inbokat med en mycket trevlig och duktig inredningsarkitekt som arbetar på Rosenbergs arkitektkontor. (Lokalerna har tidigare använts av självaste Carl Malmsten, han hade en skola med en liten verkstad där). Vi slutförde ett inredningsarbete till en offentligmiljö, det kommer att bli super bra! Ska ta lite bilder på det när det är klart. Sedan var det raka vägen till jobbet för att jobba över ett antal timmar.

Väl hemma väntade en fantastisk god middag med vin till som Darlingen hade gjort. =)

Men för att återgå till arkitekter så vill jag passa på att framhäva en stjärnarkitekt som heter Thomas Sandell.
Det är en arkitekt som är en av Sveriges mest uppmärksammade arkitekter och formgivare.
Han är känd för en rad byggnader så som Gåshaga brygga på Lidingö, Stockholmsbörsen och inredningar för Ordning & Reda, Polarn & Pyret, restaurang East och Moderna Museet.

Men han har också formgivit en och en annan möbel bland annat till IKEA, stolen VÅGÖ.




Stolen är en klassiker och finns både i vitt och svart, i år kommer den också i ljusgrönt.
Hade jag en pool så skulle stolen få flytta hem till mig!


Bilden lånad från Livet hemma IKEA.





Namn

Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar


Kommentarer