There is no place like home





Denna text har vi på väggen i vardagsrummet.

Saker och ting blir inte alltid som man har tänkt sig...
Jag hade tänk gör en del blogginlägg under semester men jag har dessvärre blivit sjuk under min semester. Fick åka ambulans in till sjukhuset där dom konstaterade att jag har fårar "virus i balansorganet". Så nu jobbar jag på att få tillbaks balansen genom träning, även om jag kommer bli bra så har jag så dåligt med tålamod. Jag vill ju kunna ha många järn i elden men nu får jag alltså anpassa mej att endast orka med att vara uppe 1 eller max två timmar sedan måste jag vila för att det snurra och jag börjar vingla här hemma som om jag vore riktigt berusad.
Under tiden jag låg på sjukhuset så insåg jag hur otroligt rik jag egentligen är. Tänk att det alltid måste hända något för att man ska stanna upp och känna efter och se sig om vad man faktiskt redan har. Jag har fått så mycket omtanke och kärlek av min familj, släkt, vänner och arbetskamrater. Att få känna den värmen när man är helt utslagen inser man vad som är viktigast i livet.
För att knyta an detta till inredning som bloggen egentligen handlar mest om så vill jag bara säga, trots att det kan låta flummigt...


Hur ska man tänka när man inreder ett hem, visst färger och former är viktigt för att känna harmoni. Organiserat och välstädat är även viktigt för mej. Bra genomtänkt möblering så att du kan utnyttja alla ytor effektivt eller så att möbleringen känns trygg och behaglig. Fina designade möbler är inte heller fel, eller bland nytt med nött...ja, allt det där har vi både läst och hört överallt men jag tror att det viktigaste av allt är dock att börja innefrån ditt hjärta. Fylla ditt hem med familj och vänner, med barnens vänner och respektive, med ung som gammal. Fyll det med med minnen från mysiga middagar, fyll det med skratt från festliga tillfällen, fyll ditt hem med mysstunder för dej själv eller med din älskade. Fyll det med massor av kärlek så kommer du se att ditt hem kommer att vara det vackraste hemmet som finns och som inte kan mäta sig med någon dyr lyxvilla i en inredningstidning. För vad hjälper det om du har fina dyra Bruno Mathsson fåtöljer som står där och gapar tomma....?


Hur som helst, när jag låg där på sjukhuset så tänkte jag att det är faktiskt precis det jag alltid har försökt att göra. Se till att människor som kommer in innan för mina/våra trösklar ska känna sig som hemma hos oss. Jag fick i varje fall kvitto på hur många människor jag har runt om kring mej som berikar mitt liv och för hoppnings vis så berikar jag deras.


Love u!



Saker och ting blir inte alltid som man har tänkt sig...
Jag hade tänk gör en del blogginlägg under semester men jag har dessvärre blivit sjuk under min semester. Fick åka ambulans in till sjukhuset där dom konstaterade att jag har fårar "virus i balansorganet". Så nu jobbar jag på att få tillbaks balansen genom träning, även om jag kommer bli bra så har jag så dåligt med tålamod. Jag vill ju kunna ha många järn i elden men nu får jag alltså anpassa mej att endast orka med att vara uppe 1 eller max två timmar sedan måste jag vila för att det snurra och jag börjar vingla här hemma som om jag vare riktigt berusad.
Under tiden jag låg på sjukhuset så insåg jag hur offentligt rik jag egentligen är. Tänk att det alltid måste hända något för att man ska stanna upp och känna efter och se sig om vad man faktiskt redan har. Jag har fått så mycket omtanke och kärlek av min familj, släkt, vänner och arbetskamrater. Att få känna den värmen när man är helt utslagen inser man vad som är viktigast i livet.
För att knyta an detta till inredning som bloggen egentligen handlar mest om så vill jag bara säga, trots att det kan låta flummigt...
Hur ska man tänka när man inreder ett hem, visst färger och former är viktigt för att känna harmoni. Organiserat och välstädat är även viktigt för mej. Bra genomtänkt möblering så att du kan utnyttja alla ytor effektivt eller så att möbleringen känns trygg och behaglig. Fina designade möbler är inte heller fel, eller bland nytt med nött...ja, allt det där har vi både läst och hört överallt men jag tror att det viktigaste av allt är dock att börja innerrån ditt hjärta. Fylla ditt hem med familj och vänner, med barnens vänner och respektive, med ung som gammal. Fyll de med minnen från mysiga middagar, fyll de skratt från festliga tillfällen, fyll ditt hem med mysstunder för dej själv eller med din älskade. Fyll det med massor av kärlek så kommer du se att ditt hem kommer att va det vackraste hemmet som finns och som inte kan mäta sig med någon dyr lyxvilla i en inredningstidning.
Hur som helst, när jag låg där på sjukhuset så tänkte jag att det är faktiskt precis det jag alltid har försökt att göra. Se till att människor som kommer in innan för mina/våra trösklar ska känna sig som hemma hos oss. Jag fick i varje fall kvitto på hur många människor jag har runt om kring mej som berikar mitt liv och för hoppnings vis så berikar jag deras.
Love u!


Namn

Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar


Kommentarer

Anonym säger:

Kära svärdotter!



tänk att du som är så ung är så klok. Dina reflektioner över tacksamhet till livet och hur man

skall inreda sitt hem är som jag hade sagt det sjäv. Så fortsätt att ta vara på dig och livet och

ert trevliga hem.

Kram!

Svärmor och Bo

[2011-08-05, 17:59:20]
Nenne säger:

Tack gulliga svärmor! =) Kramar till er båda!

[2011-08-07, 19:02:14]
Anna Karlsson Godvik säger:

Nenne, det var absolut inte flummigt. Blev alldeles rörd och fick lite tårar när jag läste detta. Du har så rätt i det du skrev om hemmet. Hoppas att du återhämtar dig, ta det lungt och lyssna på din kropp! Vilken bra och inspirerande blogg du har förrresten. Kramar till dig från oss!

[2011-08-24, 20:47:19]
Nenne säger:

Tack Anna för din fina kommentar, det värmer verkligen! Jag är nu helt på banan igen och det känns underbart. Kul att bloggen inspirerar!! =) Kram och hälsa alla

[2011-08-25, 08:45:23]