Berättarkonst i textil


Varför inte återinföra den svenska berättartraditionen i ett bäddsätt? För designern Kajsa Aronsson var det ett riktigt drömuppdrag. Vill du se mer så kika in på IKEA livet hemma.

Designern Kajsa Aronsson berättar:

”När jag formgav påslakanet EIVOR LEVA inspirerades jag av den rika berättartradition som finns inom svensk textilkonst. Jag ville skapa ett detaljrikt och färgstarkt mönster som berättade om livet. En liten detalj växte snart till en myllrande värld av människor, blommor och former. Att få till ett harmoniskt mönster av allt detta var en stor utmaning. EIVOR LEVA känns som en älskad vän, någon som jag gärna vill ha i mitt hem. Hoppas att du känner detsamma.”






Foto: IKEA Livet Hemma




Namn

Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar


Kommentarer